Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen hebben vaak moeite met aandachtig werken aan een opdracht. Analoog aan de veelgebruikte zelfinstructiemethode met de beertjes van Meichenbaum leert Timbo kinderen stap voor stap hoe ze op een eenvoudige en doeltreffende manier een opdracht tot een goed einde kunnen brengen. Zo leren ze probleemoplossend denken. De Timbomethode voegt een eerste fundamentele stap toe, namelijk 'Eerst aandachtig lezen en goed luisteren'. Met 'Het verhaal van Timbo', het Timbolied, lessen en werkbladen wordt op een speelse manier met de kinderen gewerkt rond het efficiënt aanpakken van een opdracht.De Timbomethode bestaat uit een basis- en een werkboek.
Study methods --- leren leren --- lager onderwijs --- studiemethoden --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- probleemoplossend denken --- Concentratie (Aandacht) --- Probleemoplossend denken --- Aandacht --- 450.8 --- Leren --- Probleemoplossend denken ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Lager onderwijs --- Leerstrategieën --- Cognitieve ontwikkeling --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Kinderliederen --- Probleemgestuurd leren --- Basisonderwijs --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Kinderlied
Choose an application
De ontspanningskalender wil kinderen tussen vijf en tien jaar de tijd geven om even stoom af te blazen op een moment dat het voor hen te hectisch wordt. Rust is ook voor hen noodzakelijk om te kunnen evolueren tot een evenwichtige persoon. De oefeningen laten de kinderen op een speelse en creatieve manier kennis maken met hun eigen lichaam. De ademhaling wordt ervaren als een moment van rust. Ze voelen het verschil aan tussen spanning en ontspanning. Er wordt ook gewerkt rond gevoelens en aan een positief zelfbeeld. Daarnaast is er veel aandacht voor sociale vaardigheden. Tenslotte zijn er ook de visualiseringsoefeningen en worden de aandacht en de concentratie aangescherpt.
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- relaxatie --- Games --- basisonderwijs --- kinderen --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- tussendoortjes --- yoga --- 433.4 --- ontspanningspelen --- sociale opvoeding --- 158.27 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Gevoelens --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Sociale vaardigheden --- Tussendoortjes --- Zintuigen --- 471.47 --- 477.8 --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontspanningsoefeningen --- Stress --- Ademhalingsoefeningen --- Concentratie --- Emoties --- Persoonlijkheid --- Yoga ; kinderen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Yoga --- Bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2018 --- creatief spel --- sociale vaardigheden --- ontspanningsoefeningen --- Bewegingsexpressie --- Emotie
Choose an application
Kinderen met ADHD en /of leerproblemen hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren: dat worden ook wel 'executieve functies' genoemd, de regelfuncties van het brein. Deze functies spelen een cruciale rol bij het leren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties.Met het werkboek en de training van Beter bij de les krijgen kinderen op school meer inzicht in hun leergedrag. Het kind wordt getraind om naar het eigen functioneren te kijken, zodat het zichzelf uiteindelijk zo veel mogelijk zelfstandig kan bijsturen. Naast het aanleren van leerstrategieën ten aanzien van aandacht, planning, werkgeheugen, doel- en taakgericht gedrag en metacognitie, wordt ook het werkgeheugen getraind met de oefeningen.Beter bij de les is bedoeld voor kinderen op de basisschool vanaf 8 jaar en bestaat uit een werkboek, trainershandleiding, oefenmateriaal en leerkrachthandleiding. De leerkracht wordt actief betrokken bij de training en krijgt hierdoor meer inzicht in het leergedrag van de leerling dat ontstaat door executieve functie-problemen. Hierdoor kan de leerkracht eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. Kinderen werken onder begeleiding van een Beter bij de les coach. Het trainingsmateriaal is ontwikkeld door een projectteam van de Bascule, academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie in samenwerking met het Academisch Medisch Centrum (AMC) en is bewezen effectief.
leerproblemen --- concentratieproblemen --- 464 --- leerstoornissen --- Concentratie (Aandacht) --- 464.3 --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autisme --- Werkhoudingsproblemen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- geheugen --- Leerproblemen --- ADHD --- Psycho-educatie --- Werkgeheugen --- Executieve functies --- 464.9 --- Geheugen --- Werkhouding --- Kinderen met concentratieproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Training --- Geheugentraining --- Concentratieproblemen --- Aandachttraining --- Basisonderwijs --- Geheugen (psychologie) --- Concentratieprobleem --- Aandachtstraining --- Leerprobleem --- Executieve functies. --- Uitvoerende functies kinderen. --- Didactic strategies --- Primary education --- leerstoornissen; kinderen. --- leren. --- studievaardigheden. --- Executieve functie --- Educatieve spellen. --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Dit gereviseerde oefenboek (vragen) bevat dezelfde achttien hoofdstukken als het handboek zelf. Voor elk hoofdstuk hebben we achtereenvolgens vragen over de hoofdlijnen en de kernbegrippen, ja/nee-vragen en vierkeuzevragen gemaakt. Bovendien bevat dit oefenboek per hoofdstuk enkele doordenk- en toepassingsvragen. In combinatie met de opgedane theoretische kennis en de juiste houding kun je hiermee een aantal bruikbare beroepscompetenties ontwikkelen. In het tweede deel van het oefenboek (antwoorden en samenvattingen) zijn de antwoorden te vinden. De ja/nee-vragen zijn nieuw. Uit onderzoek is gebleken dat bij voldoende aantallen vragen tentamens met ja/nee-vragen even goed als vierkeuzevragen kunnen voldoen aan eisen van betrouwbaarheid en validiteit bij het toetsen. De gedeeltes over de hoofdlijnen en de kernbegrippen kunnen ook dienen als een samenvatting.
didactiek --- psychologie --- Psychology --- 159.9 <07> --- 159.9 --- Psychologie --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Gedrag --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Toegepaste psychologie --- Vergeten --- Waarneming --- 411 --- 159.9 <07> Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 159.9 <07> Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Didactics of higher education --- Psychologie.
Choose an application
Er bestaat geen spontaner en nieuwsgieriger wezen dan een kind. Maar kinderen die opgroeien, verliezen soms heel snel die natuurlijke spontaniteit. 'Halt! Even ademen' is een concreet handboek voor begeleiders en kinderen in en buiten de school om weer adem te halen en zichzelf te vinden.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- yoga --- meditatie --- Yoga ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- Yoga --- Exercises --- Handbooks, manuals, etc. --- Meditation --- Therapeutic use --- Alternative medicine --- Physical therapy for children --- Didactiek van sport en spel --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- 460 --- basisonderwijs --- didactiek --- kinderen --- 478.4 --- Meditatie --- Ontspanningsoefeningen --- Relaxatie --- 796.04 --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Yoga : basisonderwijs --- Ontspanningsspelen --- 158.27 --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- zelfbewustzijn --- 616.2 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- ontspanningsoefeningen --- 477.8 --- ontspanning --- orthopedagogiek --- Gezondheidseducatie --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Levenskunst --- Zelfbewustzijn --- Emoties --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek --- Emotie --- ademhalingsoefeningen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html
Studievaardigheden hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethodes --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studiemethode --- Studieadvies --- C6 --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- 3 --- 378.1 --- 489.52 --- studieplanning --- Studiemethode --- 691 --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHA:Studiebegeleiding --- schrijfvaardigheid --- Scripties schrijven --- studiemethoden --- gezondheid --- examens --- studeren --- werkstudenten --- Hoger onderwijs --- 378 --- 371.21 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Pedagogie en didactiek --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethoden --- Studiekeuze. --- Studiemethodes. --- hoger onderwijs. --- Bewegen --- nachtrust --- veilig vrijen --- voeding --- ergonomie --- studiewijzers --- paper --- studietraject --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- leren leren --- Higher education --- timemanagement --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2013 --- PXL-Central Office 2015 --- Concentratie (Aandacht)
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wat is psychologie 2. De biologie van het gedrag 3. Gewaarwording 4. Waarneming 5. Aandacht en bewustzijn 6. Conditionering en leren 7. Onthouden en vergeten 8. Taal 9. Denken 10. Motivatie en emotie 11. Veranderingen in de loop van het leven 12. Intelligentie 13. De persoonlijkheid 14. Psychopathologie 15.Therapieën 16. Gedrag en gezondheid 17. Sociale psychologie 18. Toegepaste psychologie
Psychologie --- Inleidingen --- 159.9 --- 411 --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Emoties(Gevoelens) --- Gedrag --- Geheugen --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Taal --- Toegepaste psychologie --- Waarneming --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- emoties --- gedrag --- geheugen --- gezondheid --- intelligentie --- leren --- levensloop --- motivatie --- persoonlijkheid --- psychologie --- psychopathologie --- sociale psychologie --- taal --- therapie --- toegepaste psychologie --- waarnemen --- zintuigen --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- aandacht --- gewaarwording --- linguïstiek --- psychologie (gez) --- therapieën --- waarneming --- Gezondheid --- Lerarenopleiding : CVO --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 415 --- persoonlijkheidsleer --- stress --- waarnemen en observeren --- zenuwstelsel --- Psychology --- gedrag (mensen) --- Algemene psychologie --- Psychologie. --- Handboeken en inleidingen. --- psychologie - inleidingen --- Encyclopedias --- departement Gezondheidszorg 07 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Doos met 160 praktische kaarten in 4 bundels: liedjes, rondedansjes, bewegingspelletjes, vingerspelletjes en bewegingsversjes.
versjes (genre) --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- dansjes --- Kleuterschool: dansjes --- Kleuterschool: spelletjes --- Kleuterschool: versjes --- Muzische ontwikkeling: versjes: dansjes --- bewegingsspelletjes --- kinderpoëzie --- kleuters --- versjes --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- kinderliederen --- kleuteronderwijs --- spelmaterialen --- 616.5 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Concentratie (Aandacht) --- Denkspelen (Quiz) --- Kinderdansen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Moppen --- Poëzie(Gedichten) --- Raadsels --- Spelen(Kinderspelen) --- 471.41 --- 471.47 --- Bewegen op muziek --- Bewegingsspelen --- Dansexpressie --- Handboek/cursus --- Jeugdpoëzie --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Vingerspelletjes --- bewegingsspelen --- kleuter --- liedjes --- 796.041 --- Bewegen --- Dans --- Kleuters --- Liederen --- Muziek --- Spelen --- Versjes --- Ontwikkelingsmateriaal --- ontwikkelingsmateriaal --- 472.7 --- didactiek kleuteronderwijs --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Taal en verbale expressie --- Bewegingsopvoeding --- Dutch literature --- Didactics of Kindergarten --- Educatieve spellen --- Muzikale vorming --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek van de kunst --- Nederlandse letterkunde --- PXL-Education 2013 --- jeugdliteratuur: tot 6 jaar --- gedichten --- taalverwerving --- bewegingsopvoeding
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|